آیا قهوه کلسترول شما را افزایش می دهد؟

چهارشنبه، 11 مه 2022 (healthline-pt) – یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که برای نوشیدن قهوه به قهوه تکیه می‌کنند، ممکن است سطح کلسترول خود را نیز افزایش دهند – به خصوص اگر انواع بدون فیلتر را میل کنند.

محققان دریافتند که در میان بیش از 21000 بزرگسال نروژی، افرادی که روزانه چندین فنجان قهوه می نوشند، به طور کلی کلسترول کمی بالاتر از افراد غیر مشروب داشتند. با این حال، میزان تفاوت به روش دم کردن بستگی دارد.

مصرف اندازه قهوه

افرادی که «کمترین فیلتر» قهوه را می‌نوشیدند – مثلاً با فرنچ پرس درست می‌شد – بیشترین تأثیر کلسترول را نشان می‌داد: به‌طور میانگین، کسانی که شش فنجان یا بیشتر در روز می‌نوشیدند، سطح کلسترول کلی آنها 8 تا 12 امتیاز بالاتر بود. ، در مقابل افرادی که نمی نوشند.

خریداران اسپرسو در رتبه های بعدی قرار گرفتند و پس از آن زنانی که قهوه قطره ای فیلتر شده می نوشیدند (بدون هیچ اثر کلسترولی که در بین همتایان مردشان دیده می شود).

به گفته محقق دکتر Maja-Lisa Løchen، این یافته ها مطابق با مطالعات گذشته است که نشان می دهد قهوه بدون فیلتر ممکن است تأثیر خاصی بر سطح کلسترول داشته باشد.

دم کرده های فیلتر نشده شامل خرید قهوه هایی هستند که با استفاده از فرنچ پرس یا “پلانجر” آب پز یا تهیه می شوند. Løchen، استاد دانشگاه UiT The Arctic University نروژ گفت: اسپرسو نیز در این دسته قرار می گیرد، اما نسبتاً فیلترتر از انواع دیگر است.

روش های دم کردن قهوه

روش های دم کردن مهم است زیرا قهوه حاوی روغن های طبیعی است که می تواند کلسترول خون را افزایش دهد. مدت‌هاست که محققان می‌دانند قهوه‌های فیلتر نشده، با قرار دادن تفاله‌های آن در معرض آب داغ برای مدت طولانی، حاوی مقدار بیشتری از این روغن‌ها هستند.

مطالب پیشنهادی  قیمت و خرید انواع ماسک 3 بعدی، جراحی و ماسک N95

در واقع، لوچن گفت، این مطالعه ترومسو از نروژ بود که اولین بار در دهه 1980 نشان داد که “همه چیز در حال آماده شدن است.”

او خاطرنشان کرد که در آن روزها، قهوه جوشانده انتخابی بدون فیلتر بود. اما اکنون خرید قهوه‌های اسپرسو و پیستون همه‌گیر شده‌اند، بنابراین لوچن و همکارانش از داده‌های جدیدتر مطالعه Tromsø برای بررسی رابطه بین آن دم‌نوش‌ها و کلسترول خون استفاده کردند.

عاشقان قهوه

لوچن گفت: “نروژی ها عاشق قهوه هستند و نروژ دومین مصرف قهوه در جهان را دارد.”

این یافته ها که به صورت آنلاین در 10 می در مجله Open Heart منتشر شد، بر اساس بیش از 21000 بزرگسال 40 ساله و بالاتر است که عادات نوشیدن قهوه، سطح ورزش و مصرف الکل خود را گزارش کرده اند.

شرکت کنندگان در مطالعه به طور متوسط ​​چهار تا پنج فنجان قهوه در روز می نوشیدند. یافته ها نشان داد افرادی که قهوه آب پز یا فرنچ پرس – شش فنجان یا بیشتر در روز – مصرف می کردند، بیشترین افزایش کلسترول را نسبت به افرادی که نمی نوشیدند، داشتند.

بعداً افرادی آمدند که گفتند سه تا پنج فنجان اسپرسو در روز می‌نوشند. کلسترول کل آنها در مقایسه با افرادی که اسپرسو مصرف نمی کردند، تقریباً 4 تا 6 میلی گرم در دسی لیتر بیشتر بود. در نهایت، زنانی که حداقل شش فنجان قهوه فیلتر شده در روز می‌نوشیدند، در مقایسه با زنانی که هرگز قهوه فیلتر شده ننوشیده‌اند، به‌طور میانگین ۴ میلی‌گرم در دسی‌لیتر کلسترول بیشتری داشتند.

با این حال، یک متخصص تغذیه ثبت شده که در این مطالعه شرکت نداشت، نکاتی را در نظر داشت.

مطالب پیشنهادی  روز جولیانی در دادگاه پنسیلوانیا به نمایندگی از دونالد ترامپ

سوالات متداول مشتریان

کانی دیکمن، مشاور غذا و تغذیه و رئیس سابق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، گفت: یک چیز، هیچ اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی کلی شرکت کنندگان وجود نداشت.

دیکمن خاطرنشان کرد، همچنین مشخص نیست که آیا مردم قهوه انتخابی خود را به طور منظم با شکر و خامه می‌نوشند یا خیر.

 

بنابراین، او گفت، این سوال باقی می‌ماند که آیا قهوه، خامه یا غذاهایی که مردم با آن همه فنجان قهوه مصرف می‌کنند، بوده است؟

دیکمن می‌گوید: «خواص قهوه، به خودی خود، احتمالاً نقش بسیار کمی در افزایش کلسترول دارد. بنابراین به جای اینکه نگران تأثیر قهوه بر کلسترول باشید، به رژیم غذایی خود نگاه کنید و سایر رفتارهای سالم زندگی را ایجاد کنید.

لوچن همچنین به تصویر بزرگتر اشاره کرد و خاطرنشان کرد که مصرف متوسط ​​قهوه (تا پنج فنجان در روز) با خطر کمتر بیماری قلبی و طول عمر بیشتر مرتبط است.

آنجل پلانلز یک متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی در سیاتل است. او گفت که قهوه های فیلتر شده یا فوری ممکن است بهترین انتخاب برای افرادی باشد که کلسترول خود را مشاهده می کنند. اما باز هم، رژیم غذایی و سبک زندگی کلی کلید هستند.

به گفته پلانلز، اگر واقعاً از خوردن لاته یا موکا لذت می برید، ممکن است راه های دیگری برای حذف مقداری چربی «بد» از رژیم غذایی شما وجود داشته باشد – مانند کاهش مصرف گوشت فرآوری شده یا غذاهای سرخ شده.

پلانلز گفت که گفته می‌شود، برخی از افراد باید به‌ویژه مراقب کافئین موجود در قهوه باشند – از جمله زنان باردار و هر کسی که دارای عوارض جانبی بالقوه کافئین است، مانند مشکلات خواب یا “پریشانی”.

مطالب پیشنهادی  قیمت اسید سیتریک - فروش مواد شیمیایی صنعتی بصورت عمده در بازرگانی شیمیایی تهران

اسپرسو میکر بیشتر در مورد اثرات سلامتی قهوه صحبت می کند.